Vreemde capriolen in ons interne telefoniesysteem!

Even lijkt het wel of ons interne telefoniesysteem in “ambtenarenmodus” staat. Wie ons opbelt, raakt wel binnen bij het onthaal, maar daarna wil de interne doorschakeling zijn werk niet doen. Of liever gezegd: bij bepaalde diensten lukt het wel, bij andere niet. Op sommige uren gaat het dan weer vlotter dan op andere.

Kwade wil in het spel? Absoluut niet! Onze onthaalmedewerkster deed haar werk, ze noteerde vervolgens alle inkomende oproepen en doorschakelingen. Die analyse toonde uiteindelijk een systeemfout aan. Daar wordt intussen aan gesleuteld, waarna je weer bij de juiste interne dienst terechtkan.

Onze verontschuldiging alvast!

Meer dan wie ook, weten we hoe frustrerend het is om aan de telefoon te hangen en ons verhaal niet te kunnen doen. Zeker wanneer het ITAA zo dicht mogelijk bij zijn leden wil zijn, een punt dat het na aan het hart draagt! Dat gaat moeilijk als het telefoniesysteem niet werkt.

Daarvoor wil het ITAA zich bij zijn leden en stagiairs alvast excuseren.

Neem ook een kijkje op de servicedesk!

Wist je trouwens dat het ITAA sinds begin dit jaar een hele rits FAQ’s heeft voorzien in zijn servicedesk-toepassing?

De servicedesk-toepassing is bovendien nog handiger en efficiënter dan een simpel telefoontje. De voordelen op een rijtje:

  • De zoekfunctie stelt je FAQ’s en vorige tickets voor op basis van je zoekterm
  • Wanneer je je vraag stelt via een ticket, biedt de krachtige tool al antwoorden aan op basis van het onderwerp van je ticket
  • Vind je toch geen antwoord? Dan wordt een ticket aangemaakt en meteen aan de juiste dienst doorgegeven op basis van je keuze in het veld “vraag over”. Indien je voor “andere” koos, zal een servicedesk-medewerker de vraag naar de juiste dienst sturen.
  • Je kan de status van je ticket steeds blijvend opvolgen. Zo weet je meteen of je vraag verwerkt wordt, in behandeling is, bijkomende informatie van jou vereist of gesloten is.
  • (Gelijkaardige) vragen die door meerdere leden gestuurd worden, kunnen vervolgens worden omgezet in een FAQ.
  • Is een toepassing van de FOD Financiën (tijdelijk) weer buiten dienst? Maakt het ITAA de brug? Werd een belangrijke communicatie verstuurd? Dan zet onze servicedesk een melding bovenaan de pagina. Je bent dus onmiddellijk geïnformeerd over de acties van het Instituut.

Neem dus gerust een kijkje op de servicedesk-toepassing, toegankelijk via het ITAA-portaal.

Gepubliceerd op

Categorieën

Tags

Sharing

Gerelateerde artikelen

Nu de voorbereidende documenten zijn gepubliceerd is de opening van Tax-on-web ook bekendgemaakt op de website van FOD Financien (en hieronder). Het PB-seizoen begint dus op 28 april. Wij wensen...
De recente invoering van de nieuwe verplichtingen inzake BTW volgens het werkelijk gebruik stuit op het werkveld op moeilijkheden doordat de processen en applicaties niet tijdig aangepast konden worden.  ...
Samen met het IBR heeft het ITAA haar wensen uitgebracht aan de contacten et stakeholders van beide instituten uit de politiek-economische wereld. Het was de gelegenheid om de boodschappen van het beroep...
Dankzij het sectorakkoord tussen ITAA en Reprobel krijg je opnieuw een aantrekkelijke korting op bizili by Reprobel (gecombineerde licentie). wat is bizili by Reprobel? bizili is de easy copyright licentie...
Ten gevolge van een wetswijziging heeft het ITAA besloten een verzoek tot ruling in te dienen betreffende de toepassing van verzekeringstaks op uw verzekeringspremies voor beroepsaansprakelijkheid en rechtsbijstand. In afwachting...
ITAA in overleg met FOD FinancienOp basis van de feedback die we kregen van onze leden over de btw-kalender heeft het ITAA intensief overlegt met de FOD Financien. Deze actie...
De Kamer heeft op 28 november 2024 in plenaire zitting belangrijke waarborgen voor kmo’s in de waardeketen ingevoegd in de wet tot omzetting van de CSRD-richtlijn. Tijdens de voorafgaande debatten...
De Kamercommissie Economie is het parlementair proces begonnen tot omzetting van de CSRD-Richtlijn. Op vraag van UNIZO, UCM en ITAA werden gisteren wel enkele amendementen aangenomen die kmo’s zoveel mogelijk...
Wie een fout maakt in zijn belastingaangifte krijgt een systematische belastingverhoging van zo’n 10 procent op de niet-aangegeven inkomsten. Door de complexe fiscale wetgeving maken accountants en belastingadviseurs soms onbewust...
De schade inschatten Sinds begin september draait onze e-servicesdesk op overcapaciteit. De voorbije dagen ontvingen we meer dan 1.000 klachten over de toegankelijkheid van de e-diensten. Uit de klachtenstatistieken (meer...