
Het ITAA krijgt gehoor: het direct contact met de controleur wordt hersteld in de loop van 2025!
Sinds de afbouw in de telefonische dienstverlening van de fiscus in 2021, heeft het ITAA non stop geijverd voor het herstel van de communicatie. We zijn dan ook blij te melden dat er vanaf 18 maart een concrete eerste grote stap wordt gemaakt richting direct contact met de controleur, en dit voor de brieven Venb. In de loop van 2025 wordt een verdere uitrol voorzien.
Concreet zal de oproep met gebruik van de 10-cijferige code voortaan eerst toekomen bij de individuele medewerker, en pas in tweede orde het algemene secretariaat. Het zijn immers de medewerkers die de brieven opmaken en uitsturen, die het best kunnen antwoorden op vragen met betrekking tot die brieven. Via de 10-cijferige code zal de individuele medewerker ook onmiddellijk weten voor welk dossier gebeld wordt. De bereikbaarheid wordt gegarandeerd worden van 9.00 uur tot 17.00 uur.
Ook het mailadres voor vragen m.b.t. brieven of voor een snel contact naar aanleiding van een fiscale controle (bijvoorbeeld voor het vastleggen van de datum van de controle), wordt opnieuw vermeld. Opgelet, het is niet de bedoeling om de mail als antwoordkanaal te gebruiken, men antwoordt maximaal via Myminfin!
Een uitrol in verschillende fasen wordt voorzien. Vanaf 18 maart zou de directe telefonie code toepasselijk zijn op de brieven Venb. Half april 2025 zijn de brieven BTW, BV, RV en PB (KMO) aan de beurt.